Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur.
Contact us now +1128 5255 8454
support@elated-themes.com

Instagram Feed

Blog

Home  /  Blog   /  Materiały POS – ich rola w sprzedaży produktu

Materiały POS – ich rola w sprzedaży produktu

Nie ulega wątpliwości, że w dzisiejszych czasach, kiedy mówimy o reklamie, w myślach mamy przede wszystkim nowoczesne formy promocji w mediach – telewizji czy internecie. Czy jednak standardowe metody są już dziś zupełnie niepotrzebne?

Wyobraź sobie sytuację, w której z internetu dowiedziałeś się o lokalizacji sklepu, z którego usług chciałbyś skorzystać. Jedziesz więc na miejsce i kilkadziesiąt szukasz podanego adresu, ponieważ nigdzie nie ma żadnego szyldu. W końcu znajdujesz drzwi, wchodzisz do sklepu, a tam jedyne, co widzisz, to kilka nieopisanych regałów z towarem, na których znajdują się zwykłe, białe naklejki z napisanymi ręcznie cenami.

Czy taki sklep wzbudziłby Twoje zaufanie i zachęcił do kolejnych wizyt? Wątpimy.

Powyższy przykład jasno wskazuje na to, że sama reklama internetowa czy telewizyjna nie wystarczy, aby przyciągnąć potencjalnego klienta. Niezbędne do tego są także materiały POS. Czym one są?

Ze względu na formę mogą one w różny sposób oddziaływać na potencjalnych klientów i pełnić konkretne funkcje. Najczęściej stosuje się podział tego typu rozwiązań na podstawie sposobu umieszczenia:
– przeznaczone na ladę – są to np. dyspensery na ulotki bądź wizytówki, dzięki którym można informować o programach lojalnościowych, promocjach czy dodatkowych okazji; ciekawym rozwiązaniem są także bilonownice (podkładka pod pieniądze na ladę sklepową), wewnątrz których można umieścić próbki produktów lub ulotki,
– przeznaczone na półki – najczęściej służą do opisywania zalet lub promocyjnych cen konkretnych produktów czy usług; zazwyczaj wyróżniają się wyraźnymi kolorami, dzięki czemu zwracają uwagę klientów na konkretne produkty;
– przeznaczone na sufit – w większość przypadków wykorzystuje się je do informowania klientów o grupach produktów, znajdujących się w poszczególnych alejkach,
– przeznaczone na podłogę – są to niezwykle uniwersalne rozwiązania, umożliwiające tworzenie ciekawych materiałów reklamujących konkretne produkty lub usługi; mogą także informować o godzinach otwarcia sklepu lub zapraszać przechodniów przed wejściem.

Materiały POS to również szeroki wybór innego rodzaju rozwiązań, takich jak chociażby naklejki, broszury, infokioski itp. Mogą one służyć do zwiększania zasięgu firmy, promocji lokalu z zewnątrz czy informowania o produktach i usługach.

Z pewnością reklama w mediach jest ważnym czynnikiem, który może przyciągnąć klientów do Twojego sklepu. Jednak materiały POS też stanowią niezwykle istotny element kampanii marketingowej firmy. Pamiętaj o tym podczas tworzenia strategii reklamowej Twojego przedsiębiorstwa.