Świadome organizowanie wnętrza hipermarketu charakteryzuje się celowym rozmieszczeniem elementów, zaprojektowanych w myśl odpowiednich wytycznych. Sposób komponowania, kolorystyka, formy powinny być spójne tak, by móc razem stworzyć wizerunek Marki przez stosowanie różnego rodzaju mediów, wystawiennictwa, stref promocyjnych i taktyk merchandisingu. W Formedia dzięki kompleksowej usłudze możemy Ci pomóc działać spójnie z całością koncepcji sprzedaży i Twoimi założeniami sposobu komunikowania się z klientami.
W Formedia pomorzemy Twojej marce w prezentacji produktów i ich ekspozycji na półkach i regałach sklepowych. Odpowiednie wyeksponowanie produktów w markecie, zwiększy skuteczność sprzedaży. Warto zastosować określone techniki wykorzystywane w psychologii sprzedaży. To dzięki nim klient zapomni o czasie, miejscu, tylko po prostu będzie „tu i teraz” w Twoim sklepie.
Półki sklepowe czyta się jak książki od lewej do prawej strony. Od góry regału do jego dołu. Tak samo dzielimy je na rozdziały – działy sprzedaży, tytuły – strefy tematyczne i wiersze – strefy poszczególnych produktów.
Stosując odpowiednie składowe aranżacji przestrzeni wywołasz ciekawość, zatrzymanie klienta na strefie promocyjnej. W Formedia połączysz ze sobą elementy funkcjonalne, techniczne i plastyczne dzięki wykonywanym w Formedia odpowiednim prezenterom produktów, serwisu reklamowego i dekoracji przestrzeni.
Osobne strefy produktów usytuowanych tematycznie. Dzielone na np. styl życia, potrzeby np. jedzenie, chemia, prasa, alkohol, rozrywka itp. Każda ze alejek to indywidualna strefa promocyjna. Zamknięta przestrzeń np. półkami, regałami, stanowiąca rząd koszy z produktami, opowiadająca całkiem inną historię od swojej sąsiadki. Mogą różnić się kolorystyką, mniej lub bardziej rzucającą się w oczy formą. Tworzymy w ten sposób aranżację powtarzającą się dającą efekt harmonii i przejrzystości elementów.
Bardzo często stosowane standy, dummy packs wpływają na podniesienie standardów zarówno twoich produktów jak i w podniesieniu rangi odbioru sklepu o klasę wyżej. W Formedia wykonamy standy dopasowane do Twojego brandu. Nasi specjaliści wykonają dla Ciebie prototyp dzięki któremu będziesz mógł przymierzyć do niego gotowe produkty.
Stały element ekspozycji. Kieszenie do plakatów są bardzo przydatne do mniejszych plakatów np. formaty A5, A4, A3, B1 zamieszczane bezpośrednio przy konkretnej strefie sprzedaży. Służą do szybkiej wymiany informacji np. promocji dnia. Bardzo przydatne, gdy plakaty musimy wymieniać bardzo często. Pomagają utrzymać ład, mają estetyczny wygląd.
Zawieszane zazwyczaj wzdłuż głównej alejki lub na końcach stref tematycznych lub bezpośrednio nad stoiskami. Bardzo często zwisają swobodnie, usztywniane górnymi i dolnymi listwami. Są jednym z pierwszych elementów, który rzuca się w oczy po wejściu do marketu. Pomagają w orientacji w terenie. Zmieniane zazwyczaj sezonowo np. w zależności od prowadzonej w danym sklepie kampanii reklamowej np. dotyczącej tematyki związanej z daną porą roku lub konkretnym świętem.
Transparent drukowany na tkaninie poliestrowej powleczonej PCV. Może występować jako druk wielkoformatowy odporny na czynniki atmosferyczne. Często wykorzystywany w strefach na wolnym powietrzu, w namiotach wyprzedażowych, w alejkach schładzanych lodówkami gdzie jest wysoka wilgotność powietrza. Ze względu na swą wysoką wytrzymałość wykorzystywany także jako owijka dla koszy produktowych.
Jeden ze stałych elementów ekspozycji. Zazwyczaj stosowany w strefach kas, bezpośredniej obsługi klienta, np. ze stoiskiem z osobą podającą towar. Posiadają lekką i stabilną konstrukcję zwieńczoną prostokątną ramką do wymiany plakatów zazwyczaj w niewielkich formatach A4 i A5. Występują w wersji jedno i dwustronnej.
Większa forma informacyjna występująca w różnych wariantach np. jako tablica do wypisywania informacji lub potykacz z aluminiową ramą do wsuwania plakatów. Zazwyczaj ustawiane w strefach, w których sprzedawane są produkty świeże np. żywność lub w strefie bezpośredniej konsumpcji na terenie sklepu.