Trendy w reklamie 2022

Chcesz się dowiedzieć jak będą wyglądać trendy w reklamie na najbliższe lata? Pandemia wywróciła świat do góry nogami, a podejście do reklamy ma zupełnie nową, świeżą odsłonę. Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, co się zmieni.

Jest dobry czas na rozeznanie się „w terenie” jakie będą trendy marketingowe w 2022 roku. Bazując na wieloletnim doświadczeniu specjalistów Formedia w dziedzinie reklamy, oraz na podstawie bieżących zamówień i realizacji naszej agencji reklamowej pozwolę sobie przedstawić swoje top trendy w reklamie na 2022 rok.

Innowację w reklamie w 2022 roku zdecydowanie podyktował nam kryzys spowodowany obecnymi zawirowaniami w gospodarce. Po wywróceniu wszelkich strategii marketingowych do góry nogami teraz firmy stawiają na podkreślenie marki jej stabilności, trwałości oraz mikrodziałania ponad stosowaną do końca 2019 roku strategię marketingową. Reklama 2021 to nacisk na Brand, czytelność, indywidualność przekazu, a zarazem funkcjonalność formy, uniwersalność treści i jasne, żywe w odbiorze kolory. Zdecydowanie ważniejsza jest teraz funkcjonalność form reklamy, łatwość w wymianie grafiki i jej części zawierającej główne komunikaty.

Podkreślenie marki

Chcąc wzbudzić zaufanie do stałej dostępności produktu, a co za tym idzie ciągłość zamówień klienci doceniają podkreślenie marki. Można to zrobić w prosty sposób np. umieszczając logo na produktach do ekspozycji za pomocą technologii druku UV wykorzystywanej w Formedia. Im produkty częściej są spersonalizowane i kojarzone z konkretna marką, tym ich postrzeganie częściej wpływa na pozytywny odbiór, zapamiętywane i kupowane przez klientów. Zaufanie do znanych marek powiększane jest również przez coraz trudniejszy dostęp do weryfikowania nowopowstałych marek. Nie wolno bagatelizować spójności brandu, identyfikacji wizualnej ponieważ ma to wpływ na późniejszy zysk.

Indywidualność produktu

Przez większość czasu zeszłego roku mieliśmy ograniczoną swobodę. Wpłynęło to również na nasze myślenie nie tylko marketingowe. Teraz, jako firmy musimy się jeszcze mocniej wczuwać w punkt widzenia odbiorcy naszego produktu. Większość kupujących zaczęło myśleć z „MY” na „JA”.  Zdecydowanie musimy zmienić formę komunikatu. Teraz są to przekazy do jednostki, ( tak jak piszę bezpośrednio, konkretnie do Ciebie. Zastanawiasz się o co chodzi? Chciałabym choć przez chwilę poprowadzić dialog. Dziękuję Ci za chwilę poświęconą na czytanie tego artykułu, jest mi z tego powodu bardzo miło i mam nadzieję, że ten tekst jest dla Ciebie interesujący).

Indywidualność produktu rozumiem przez komunikaty skierowane do jednostki oparte na np. danych dotyczących wieku, zainteresowań. Wpływają one na to jaki przekaz mamy użyć społeczny, poznawczy, czy też kulturowy. Niezwykle ważne jest tu umiejętność wykorzystywania strategii, analityki, obustronnej komunikacji z klientami i autentyczność. Im bardziej scalamy się ze swoją marką, im lepiej ją czujemy, a tym samym produkty i usługi oferowane innym tym lepiej dotrzemy z odbiorem do drugiej osoby.

Koncepcja Human to Human

H2H w skrócie jest to trend podkreślający znaczenie budowania relacji dzięki której zwiększymy zaufanie. Jest to koncepcja ponadczasowa, ale teraz szczególnie ważna ponieważ marki, z którymi czujemy kontakt, lubimy je, częściej do nich powracamy, a tym samym do ich usług i produktów. W czasach, gdy komunikacja międzyludzka jest utrudniona np. przez noszenie nieprzezroczystych maseczek zasłaniających wnet całą mimikę, komunikaty o zachowywaniu dystansu, budowanie wzajemnych relacji jest szczególnie ważne. Ludzie są spragnieni kontaktów, wzajemnych spotkań, bezpośrednich rozmów, po prostu bliskości, normalności. Wszyscy czekają w napięciu na chwilę , gdy powrócimy do swobody z 2019 roku. Będzie to prawdziwa eksplozja komunikatów płynących z restauracji, hoteli, klubów fitness, miejsc rozrywki, sklepów.

Bardzo ważna jest więc stała relacja z obecnymi i potencjalnymi klientami i podtrzymywanie kontaktu właśnie do chwili nadejścia wiosny przedsiębiorców. Należy nie bagatelizować systematyczności przedstawiania indywidualnych komunikatów. Koncentrujmy naszą uwagę na zadowoleniu dotychczasowych klientów, motywujmy ich do śledzenia marki oraz zachęcajmy do konkretnego działania. (Ja na przykład zapraszam Cię do polubienia naszego FB, gdzie będę powiadamiać Cię o naszych realizacjach lub do obserwowania Instagrama, gdzie wrzucam relacje z za kulis wykonywanych reklam i przedmiotów wystawienniczych)

Ekonomiczne formy reklamowe

Ze względu na to, że bardzo trudno jest planować kampanie reklamowe rozkładając je na cały rok naprzód zdecydowanie górę biorą ekonomiczne formy reklamy. Są to m.in. całoroczne kasetony, otoki lub stosowane we wnętrzach monidła i standy z kieszeniami na wymierną grafikę, bramki sklepowe z uniwersalną treścią, wielofunkcyjne kieszenie i stojaki. Już w 2021 roku wiele sklepów przekształciło się w salony wystawowe prezentujące aktualną ofertę wspomagającą zakupy digitalowe. Zakupy digitalowe odbywają się np. za pośrednictwem sklepu internetowego, przeglądarki gogle, mediów społecznościowych, w których dane podkuty mogą być prezentowane on-line z wnętrza tego sklepu. Bardzo ważny jest tu concent marketing czyli wszechstronność komunikatu i jego czytelność. Hasła reklamowe powinny być jak najbardziej proste, bez wymyślnych słów, jak najbardziej skrócone. Mogą się powielać w różnych miejscach i być prezentowane za każdym razem tak, by nie znużyć odbiorcy.

Stosując elementy wystawiennicze z wymienną grafiką dajemy szanse swojej firmie w szybki sposób dostosować się do dynamicznie zmieniającej się sytuacji oraz możemy w prosty i ekonomiczny sposób przygotować elastyczny plan marketingowy nastawiony na kilka wariantów przekazu. Jest to szczególnie ważne, teraz w czasach sinusoidy obostrzeń i poluzowań.